Om klubben

Ankenes Alpinanlegg ligger i naturskjønne omgivelser ca. 5 km fra Narvik sentrum. Den store variasjonen i terrenget gjør at nedfartene blir meget spennende og utfordrende.

Ankenes Alpinanlegg er et familieanlegg som har lagt forholdene til rette slik at alle brukergrupper av anlegget skal ha et maksimalt opphold når de kommer på besøk.

Flere nedfarter er spesielt lagt til rette for både snowboard og telemarkskjørere.

Du vil garantert finne deg til rette i et av Nord-Norges største familie og snowboardanlegg uansett alder og ferdighetsnivå.

Ankenes alpinanlegg er et alpinanlegg på Ankenes, like sør om Narvik i Nordland. Anlegget har 8 nedfarter og 2 heiser.

Alpinanlegget ble etablert i 1972, og i 1973, ble også Ankenes Alpinklubb etablert. Klubben er i dag også eier av anlegget etter at de kjøpte det i 1991.

Anlegget strekker seg fra den øvrige delen av bebyggelsen på Ankenesstrand, og bortimot helt til toppen av det lille, avrundete fjellpartiet, Ankenesfjellet. Høydeforskjellen er på 295 m. Grunnet mørketiden, er høysesongen fra februar til mai.

Skitrekk: 2
Stolheis: 0